Ja kāds ir uzstādījis HHO uz auto, tad kādam varētu noderēt auto kompja "apmānīšanas" metodes.
---------------------------------------------------------------------------------
Metodes degvielas patēriņa samazināšanai ar uzstādītu HHO -automašīnas kompja apmānīšanai (ECU)
---------------------------------------------------------------------------------
UZMANĪBU! Nekad nedarbiniet dzinēju ar liesu degmaisījumu, ja nav uzstādīts HHO vai kāds ūdens tvaika aparāts. HHO/ūdens piedalīšanās būtiski samazina dzinēja temperatūru, kas novērš pārkaršanu un detonāciju.Teorētiski vieglā auto darbināšanai pietiktu jauda pat ar 2 litriem degvielas uz 100 km, taču auto tiek izmantota krietni vairāk degviela, jo ar to tiek dzesēts dzinējs. Ar liesu maisījumu dzinējs pārkarst un sabojājas. Pārlieku lielā degvielas izšķērdība noved pie tā ka daudz kas nesadeg un auto ražotāji uzstāda katalizatorus, kas cenšas neitralizēt nesadegušās frakcijas.
Runājot par HHO uzstādīšanu galvenā problēma ir automašīnas kompja(ECU-Eletronic Control Unit) apmānīšana. Automāšīnās ar iešprices dzinējiem izpūtējā tiek ievietots O2 sensors (skābekļa daudzuma mērītājs jeb tautā sauktā "lamda zonde"). Jaunākām mašīnām pat var būt četri O2 sensori.


O2 sensors, mēra O2 (skābekļa) daudzumu izpūtējā. Ja izpūtējā ir par daudz skābeklis tad ECU saprot, ka degviela ir bijusi par maz (iepūstā degviela pilnībā nesadedzināja skābekli) un ECU liek špricēt iekšā vairāk degvielu, lai pilnībā sadedzinātu gaisā esoši skābekli un iegūtu max daudz jaudas. Ja izpūtējā ir par maz skābeklis vai vispār nav, tad ECU to saprot ka degviela ir bijusi par daudz (pilnībā sadedzis viss skābeklis, un iespējams daļa degvielas palikusi nesadegusi jo izlietots viss O2) un ECU liek samazināt iešpricējamās degvielas daudzumu. Šis balansēšanas process ar ECU piedalīšanos notiek visu laiku.
Nu tad lūk ar uzstādītu HHO celli, izpūtējā palielinās skābekļa daudzums, ko ECU saprot kā "par maz bija degviela" un liek vairāk iešpricēt degvielu. Tas nozīmē ka ar uzstādītu HHO degvielas apjoms pie noteiktiem apstākļiem pat var palielināties nevis samazināties. Lai to novērstu jāizmanto dažādas metodes kā apmānīt mašīnas ECU. ECU aprēķina nepieciešamo degvielas daudzumu un aidedzes momentu ne tikai izmantojot O2 sensors, bet arī no MAF sensors, MAP sensoru, temperatūras sensoru. Katram pašam jāizvēlas kura metode ir vienkāršāka un ērtāka.
-------------------------------------------------------------------------------
---O2 sensora metode-----------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Superlētais variants.Aptinam O2 sensoru ar alumīnija foliju.

Šajā metodē folija O2 sensora ārējo daļu notur karstu, tā kā termosā. Šīs ārējās daļas padarīšanu karstāku ECU iztulko kā "ir pa daudz trekns maisījums" un dod komandu taisīt liesāku maisījumu. O2 sensors ņem vērā šo temperatūru starpību starp iekšējo un ārējo sensora daļu. Sīkāk neiedziļināšos O2 sensora darbībā, bet tiem kas ļoti vēlas var palasīt kā darbojas O2 sensors šeit:
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htmLētais variants.O2 sensoru ar šādu pārēju izvirzam nedaudz laukā no izpūtēja

Šādā veidā O2 sensors mazāk uztver skābekli un ar to ECU saprot ka vajag liesāku maisījumu.
Dārgais variants.Izveidot elektronisku ierīci kuru ieslēdz starp O2 sensoru un ECU. Šādā veidā var regulēt vēlamo patērējamās degvielas daudzumu.
Šādu ierīci sauc par EFIE (Electronic Fuel Injection Enhancer) priek O2 sensora un ir nopērkamas netā sākot no 60$. Variet meklēt
pēc atslēgas vārdiem- EFIE O2 Sensor Enhancer.
Bet var arī pats lodēt.


Šī ierīce ir ir sarežģīta un dārga. Daudz vienkāršāka ir MAP/MAF sensora metode ko arī visbiežāk izmanto.
-------------------------------------------------------------------------------
---MAP sensora metode----------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
MAP-(Manifold Absolute Pressure) sensors. Tas ir dzinēja vakuma daudzuma mērītājs.

MAP sensoram var būt 2 veidi:
voltāžas tipa vai
frekvences tipa.
Voltāžsas tipa MAP sensors.
Ja jums ir ši tipa sensors tad jums ir paveicos jo tā signāla modificešana ir vienkārša.
Voltāžsas tipa MAP sensors saņem līdzstrāvas signālu (12V vai 5V) no ECU un atriež zemāku signālu atkarībā no tā cik liels ir vakums dzinējā. Augstākas voltāžas signāls nozīmē zemāku vakumu un ECU dod komandu palielināt degvielas daudzumu. Zemākas voltāžas signāls nozīmē augstāku dzinēja vakumu un ECU dod komandu samazināt degvielas daudzumu.
Ideja ir ļoti vienkārša, vajag ievietot vadā papildus pretestību starp MAP sensoru un ECU, tādējādi ECU dos signālu samazināt
degvielas daudzumu. Visērtāk ir izmantot potenciometru, lai var regulēt vēlamo daudzumu.

Bet tiek izmantota arī shēma-Dual Edge MAP Enhancer, kas nozīmē ka pilsētas un lauku režīmam var uzlikt dažādus regulējmus, izmantojot shēmā 2 potenicometrus.

Frekvences tipa MAP sensors.Ja ir ši tipa MAP sensors tad komunikācija ar ECU notiek ar taisnstūrveida frekvences signālu(PWM-Pulse Width Modulation). Mainoties vakumam mainās signāla frekvence. Šī tipa MAP sensorus modificēt ir daudz grūtāk un tie ir dārgi.Ap 80$.
http://www.fuelsaver-mpg.com/map-maf-en ... f-enhancerDaudzām mašīnām nemaz nav MAP sensors, tādā gadījumā jāizmanto ir MAF sensors.
-------------------------------------------------------------------------------
---MAF sensora metode----------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
MAF-(Mass Air Flow) sensors jeb tautā dēvētais gaisa masas mērītājs.

Ierīce palīdz ECU aprēkināt motorā ieplūstošā gaisa daudzumu. Sensora būtība ir tā, ka tas mēra cik ātri atdziest uzkarsētais
elements (drāts), kas atrodas gaisa plūsmas ceļā. Caur sensoru plūst ienākošais gaiss un to dzesē. Sensora elektroniskā shēma cenšas sildelementu noturēt noteiktā temperatūrā. Jo vairāk gaiss ieplūst, jo vairāk vajag strāvu sildelementa uzkarsēšanai un to cik daudz tiek patērēta strāva MAF nosūta ECU signālu. Arī MAF var būt
voltāžas tipa vai
frekvences tipa.
Voltāžsas tipa MAF sensors.
Ja jums ir ši tipa sensors tad jums ir paveiciess jo tā signāla modificešana ir vienkārša. Atkarībā no gaisa masas plūsmas sensors atgriež zemākas voltāžas signālu. Ideja ir tāda pati ka Voltāžsas tipa MAP sensora modificēšanai. Jāieliek vadā pa vidu potenicometrs.
Frekvences tipa MAF sensors.
MAF nosūta ECU signālu mainīgas taisnstūra frekvences signāla veidā(PWM-Pulse Width Modulation). Ja gaiss plūst maz (tukšgaita), tad ECU saņem zemākas frekveces signālu, ja gaiss plūast vairāk ECU saņem augstākas frekveces signālu. Parasti šis signāls ir no 0-5 Voltu robežās.
Šādu signālu modificēt ir grūtāk un tāda ierīce arī maksā dārgi. Sākot no 80$.

MAF sensora būtība ir četri rezistori, kas saslēgti tilta slēgumā. Ja MAF sensora elektriskā shēma ir jaucama, tad pastāv iespēja izmainīt no tilta slēguma nākošo signālu pirms tas tiek pārvērsts impulsu veidā. Tādā gadījumā variet izmantot augstāk minētās metodes ar poteniciometru.
-------------------------------------------------------------------------------
---MegaSquirt metode-----------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Pastāv iespēja iegādāties un uzstādīt citu ECU, kuru variet paši kontrolēt.
Viens no variantiem ir megasquirt.
http://www.megasquirt.info/http://en.wikipedia.org/wiki/MegaSquirt-------------------------------------------------------------------------------
Aukstāk minētā informācija ir apkopota no interneta plašumiem. Pašam ir auto ar karburatoru, tāpēc nevienu metodi vēl neesmu pielietojis praksē, bet ja kāds ir tad lūdzu uzrakstiet kādu atsauksmi.